Septembris liitusid Keskusega neli noort teadurit. Vaatame lähemalt, kes on ja millega tegeleb Kikee Doma Bhutia.
Sündisin Sikkimis, endises budistlikus Himaalaja kuningriigis, mis nüüd kuulub India Liitu, ning sain magistrikraadi inglise keele ja kirjanduse erialal North-Eastern Hilli ülikoolist Shillongis, Meghalayas (India). Töötasin kaks aastat (2014–2016) Namgyali tiibetoloogia instituudis (Gangtok, India) teadurina, kus töötasin Bhutia vanasõnade ja kõnekäändude köite tõlkimise ja koostamisega. Hiljem lavastasin nende vanasõnade ja ütluste kohta 50 lühikese videosalvestise seeria, et muuta see nooremale põlvkonnale kättesaadavaks. Minu kohustuste hulka instituudis kuulus ka abistamine kolme etnograafilise filmi (Pang Lhabsol, The National Ritual of the Land, and its Guardian Deities (2015); Drokpa – Sikkimi jakikasvatajad (2017) ja Garpo: Tashidingi kivinikerdaja (2022)). tõlkimisel ja subtiitrite panemisel.
Need varasemad tööd avaldasid otsustavat kujundavat mõju doktorikraadi eelses arengus kohapealse teadlasena ja võimaldasid mul luua Sikkimis tugeva kohaliku võrgustiku ja akadeemilise baasi. Minu jaoks on minu uurimustöö nende uskumuste, väärtuste, lugude ja rituaalide uurimine, millega ma üles kasvasin, ning seetõttu näen neid nii akadeemilise ettevõtmisena kui ka püüdlusena avastada ja mõista paremini iseend.
Doktoritöös pealkirjaga “Sikkimi lhopode müüdiline ajalugu, usundilised jutud ja rahvapärane budism” uurisin institutsionaalse budismi ja põlisrahvaste uskumuste sümbioosi Himaalaja piirkonnas. Tegemist on välitöödel põhineva uuringuga, mis uurib Sikkimi Lhopose sotsiaalset, poliitilist ja majanduslikku elu, pöörates erilist tähelepanu sellega seotud identiteediprobleemidele ning religioosseid tavasid ümbritsevale elatud ja rahvakeelsele tegelikkusele. See uurib Lhopo kogukondade rahvakeelset religiooni (Primiano 1975), nende elu koos mitteinimlike üksustega ja nende suhtlust nendega. Tähelepanu keskmes on Lhopo müütiline ajalugu ja muud uskumuste narratiivid, mis on seotud Sikkimi teiste etniliste kogukondade uskumuste, religioossete tavade ja kultuuritraditsioonidega. Minu uurimus näitab, et paljusid uskumusi jagatakse hoiatavate legendidena, mida toetavad müütilised ajaloolised üksikasjad, mis on edasi antud ja levinud kogukondade sees ja nende vahel. Doktoritöö on endiselt otsustava tähtsusega panus mitte ainult uskumusuuringute žanri käsitlevasse diskursusse, esitades materjale mitmete muutuste ja järjepidevuse kokkupõrkesse sattunud kogukondade vaatenurgast.
Minu praegused uurimishuvid hõlmavad rahvusliku identiteedi kontseptualiseerimisest, rahvakeelsete sümbolite olulisuse ümberdefineerimisel ja erinevate kogukondade vaatenurga ja kuuluvusideede mõistmisest, religiooni ja kultuuri rollist laiemas rahutustes ning välispoliitika kujundamisest rahvusvahelises raamistikus.
Minu kodu Aasias on kaunis ja puutumatu Himaalaja ahelik Sikkimis. Sikkimi mägi Khagchendzonga 8586 m (28 169 jalga) ei ole mitte ainult maailma kõrguselt kolmas mägi, vaid ka üks selle auväärsemaid jumalusi. Minu esimene soovitus on külastada minu maad ehk Sikkimit. Teiseks mitte kunagi soovitusi järgida ja reisida avatud meelega. Külalislahkuse ja soojuse tunnet ei saa soovitada - seda peab kogema.